Ar žinojote, kad blogai sureguliuotas dviratis gali turėti daugiau žalos negu naudos sąnariams bei visai judėjimo sistemai?!
Todėl prieš išvažiuojant pasivažinėti dviračiu, pasitikrinkime, ar:
➊ 𝗧𝗶𝗻𝗸𝗮𝗺𝗮𝗶 𝘀𝘂𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗶𝘂𝗼𝘁𝗮 𝘀𝗲̇𝗱𝘆𝗻𝗲̇:
- Sėdynės aukštis: Nesvarbu kokio tipo yra dviratis, idealus sėdynės aukštis yra tada, kai atsisėdus ir koją pastačius ant pedalo kulnu, koja per kelio sąnarį pilnai išsitiesia.
Jei važiuotume per žemai nuleista sėdyne, kojos važiavimo metu niekad neišsitiestų ir mes greičiau pavargtume, didesnis krūvis tektų sąnariams.
Jei važiuotume per aukštai pakelta sėdyne, klubai būtų priversti daugiau judėti, ant sėdynės slidinėtume, ilgesnėse kelionėse ypač kentėtų nugara bei kelio sąnariai. - Sėdynės padėtis: Sėdynės pasvirimo kampą mes taip pat galime reguliuoti. Sėdynės padėtis turi būti horizontali.
Jei sėdynės „snapą“ nuleisime žemyn, sėdėsime tik ant sėdynės galinės dalies, jausime nestabilumą, greičiau pavargsime, daugiau krūvio teks sąnariams.
Jei „snapas“ bus pakeltas į viršų, tai padidins dubens dugno raumenų, lytinių organų srityje spaudimą.
➋ 𝗧𝗶𝗻𝗸𝗮𝗺𝗮𝗶 𝘀𝘂𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗶𝘂𝗼𝘁𝗮𝘀 𝘃𝗮𝗶𝗿𝗮𝘀:
Netinkama vairo aukščio padėtis gali sukelti kaklo, pečių, nugaros ir rankų skausmus.
Koks turi būti vairo aukštis, priklauso nuo važiavimo dviračiu tikslo:
- Važiuojant plento dviračiu, norint išgauti didesnį greitį, sportuojant, pravartu nustatyti vairą vienoje plokštumoje su sėdyne arba žemiau už sėdynės aukštį. Toks vairo aukštis sumažina vėjo pasipriešinimą, ko pasekoje tampa lengviau minti, galime pasiekti didelį greitį.
- Ilgoms kelionėms ir kasdieniam važinėjimui mieste naudingiausia pakelti vairą gerokai virš sėdynės. Tai yra patogiausia padėtis.
Būkime atsargūs! Vairo strypas negali būti pakeltas aukščiau, nei nurodyta ant jo. Paprastai tai būna pažymėta „Stop“, „Maximum“ ar kitais ženklais.
Skirkime dėmesio taisyklingai sėdėsenai ant dviračio:
- Kad išsiaiškinti, ar mūsų laikysena yra tinkama, įsivaizduokime laikrodį. Kojos turi minti ties 17-18 valanda, o viršutinė kūno dalis pasvirti, priklausomai nuo dviračio tipo, ties 12 val. (miesto tipo dviračiai), ties 13 val. (hibridiniai), ir ties 15 val. (plentiniai). Svarbu, kad link vairo pasilenktume iš klubų ir jokiu būdu ne per juosmenį. Nugarą laikykime tiesią, pilvą šiek tiek įtrauktą.
- Važiuodami laikykime rankas taip, kad dilbis ir plaštaka būtų vienoje linijoje. Į dviračio rankenas remkimės delnų pagrindu. Alkūnes laikykime lengvai sulenktas, kas leis atpalaiduoti pečius bei kaklą.